Skocz do zawartości

Regulamin

 

Postanowienia ogólne dla forum i całego serwisu wziemi.pl:

 

  1. Korzystanie z Forum serwisu jest bezpłatne.
  2. Każdy rejestrujący się użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszym regulaminem i ma obowiązek go przestrzegać.
  3. Jeżeli nowy uczestnik forum od pierwszych swoich postów wykazuje, że nie przeczytał regulaminu, przeczytał go niedokładnie lub bez zrozumienia, bądź zrozumiał, a mimo to nie stosuje się do niego, będzie miał natychmiast (bez ostrzeżenia) zablokowaną możliwość pisania na forum.
  4. Przeglądanie serwisu forum jest dostępne dla wszystkich użytkowników wziemi.pl. Aby założyć nowy temat lub wziąć udział w dyskusji musisz założyć konto w serwisie wziemi.pl oraz zalogować się na nie.
  5. Forum jest częścią serwisu wziemi.pl i jest ogólnie dostępne dla każdego Użytkownika i odwiedzającego serwis. Prosimy jednak, aby poruszane w postach tematy wiązały się z tematyką naszego serwisu.
  6. Moderatorzy i Administratorzy mają prawo do usunięcia postu, który obraża w jakiś sposób innych użytkowników.
  7. Na Forum i na serwisie nie publikujemy odnośników do stron zawierających numery seryjne ("seriale") lub oprogramowanie pirackie ("warez") czy łamiące zabezpieczenia ("cracki").
  8. Usuwane będą odnośniki do stron zawierających materiały, co do których istnieje podejrzenie, że naruszają prawo lub dobre obyczaje.
  9. Jeśli wątek zawiera treści przeznaczone raczej dla czytelników dorosłych, powinien mieć w temacie dopisek "18+".
  10. Wątki należy zakładać w odpowiednich dla nich działach, w przeciwnym razie będą przenoszone do właściwych albo usuwane przez osoby upoważnione.
  11. Temat wątku powinien być odpowiednio sformułowany i jednoznacznie określać treść wątku.
  12. Przed założeniem wątku prosimy sprawdzić, czy podobna dyskusja już się na Forum nie toczyła (pomocna tu będzie wyszukiwarka na Forum – opcja "Szukaj" w menu Forum).
  13. Wątki zawierające kłótnie, wyzwiska czy służące wyłącznie do nabijania postów  będą usuwane lub przenoszone do działu "Śmietnik, Kosz".
  14. Zabronione jest tworzenie takich samych wątków w kilku różnych działach. Powtarzające się wątki będą usuwane. 
  15. Staraj się używać polskich czcionek - to ułatwia czytanie.
  16. Nie piszemy dużymi literami, zwłaszcza w temacie wątku – oznaczają one krzyk.
  17.  Pisz zawsze na temat.
  18. Nie powinno się cytować długiej na dwie strony wypowiedzi tylko po to, by dopisać "Zgadzam się!". Cytujmy jedynie krótkie fragmenty, mające przypomnieć, o co chodziło w cytowanej wypowiedzi.
  19. Należy unikać animowanych awatarów (obrazków pod loginem), a także animowanych obrazków w podpisach (sygnaturach) – chyba że animacja jest bardzo dyskretna i nie kłuje w oczy.
  20. Zabronione jest tzw. nabijanie postów (dodawanie do każdego wątku kilkudziesięciu wypowiedzi na godzinę o treści "Ok", "Aha", "Popieram" itp., mających na celu jedynie zwiększenie " postów i rangi" na Forum). Osoby notorycznie nabijające posty otrzymają ostrzeżenie. Skrajnych przypadkach są przewidziane bany czasowe na serwisie.
  21. Zabronione jest podszywanie się pod administratorów Forum, w szczególności używanie takich awatarów czy podpisów, jak "Administrator", "Moderator".
  22. Jeśli już musisz wrzucać zdjęcia materiałów wybuchowych , broni lub amunicji podlegających pod ustawę o broni i amunicji pamiętaj , że robisz to na własną odpowiedzialność. 
  23. Identyfikacja znalezisk: Jeśli identyfikujesz znaleziska zobacz czy dołożyłeś wszelkich starań żeby zrobić to samemu. Wiele przedmiotów np. monety posiada cechy opisowe, które po wpisaniu do wyszukiwarki dadzą Wam odpowiedź co to za znalezisko.
  24. Wszelkie zdjęcia powinny być umieszczane na forum w formie załączników o małej wadze. Akceptujemy wrzucania zdjęć pod linkami zewnętrznych serwerów lub serwisów tylko wtedy gdy zdjęć jest bardzo dużo i warzą bardzo dużo . Linki do zewnętrznych serwisów muszą być trwałe, posty tematy, artykuły itd. Z krótkimi terminami linków będą usuwane bądź moderowane. 
  25. Nie będziemy tolerować analfabetyzmu. Nie chodzi tu o czepianie się ort'ów, lecz skrajne przypadki. Post ma być w miarę czytelny i zrozumiały. Zdania oraz nazwy własne pisane z wielkiej litery, ze znakami interpunkcyjnymi i spacjami po nich (a nie przed nimi). Jeśli ktoś chce pisać posty bez polskich znaków diakrytycznych, to nie stanowi to żadnego problemu, lecz zasady ortografii i interpunkcji nadal obowiązują. Ponadto forum to nie czat ani forum na Onecie, WP itd. Wszelkie hiphopowe ekspresje typu ,,cze i pozdro ziomalom” będziemy usuwać. Do przywitania się służy czat lub odpowiedni dział i temat na forum.
  26. Gdy umieszczamy artykuły z innych stron to wymagane jest podania źródła bądź źródeł. 
  27. Każdy zarejestrowany użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie wiadomość z serwisu wziemi.pl. Wiadomości będą wysyłane pod podanym adresem e-mail przy rejestracji. 
  28. Nie wrzucaj postów z tytułem typu: "ID, proszę o id, moneta do idu" itd. Staraj się w tytule opisać znalezisko w sposób wyczerpujący i konkretny. 
  29. Sprawy typu "przyślij też do mnie na moj_mail@adres.pl" załatwia się prywatnymi wiadomościami (PW). Posty tego typu będą usuwane.
  30. Posty łamiące regulamin zgłaszamy poprzez formularz  "Zgłoś odpowiedz " znajdującego się przy każdym poście. Prosimy również o opisanie co konkretnie łamie dany post.
  31. Niedozwolone jest zwracanie uwagi innym użytkownikom, że złamali regulamin (oczywiście mowa o poście jedynie z taką treścią, jako dodatek jest to dozwolone). Od tego jest funkcja "Zgłoś odpowiedz" znajdująca się przy każdym poście.
  32. Na forum zabrania się handlu wykopkami, natomiast dozwolona jest ich wymiana, dozwolona jest sprzedaż rzeczy takich jak banknoty, stare fotografie, zegarki kieszonkowe, pisma itp.
  33. Na forum w odpowiednim dziale jest dozwolony handel.
  34. Za łamanie zasad korzystania z Forum będą przydzielane punkty ostrzeżenia. Każde złamanie zasad korzystania z Forum oznacza dodanie 33% do wskaźnika ostrzeżenia. Trzecie ostrzeżenie jest równoznaczne z blokadą konta na okres jednego miesiąca. Konta forumowiczów notorycznie łamiących zasady korzystania z Forum będą blokowane bezterminowo. Więcej na temat ostrzeżeń i puntów   w "Taryfikator ostrzeżeń" .
  35. Na Forum nie umieszczamy komentarzy nie tworzymy tematów lub odnośników (linków) do stron internetowych, które naruszają prawo, w szczególności:  
  • Umieszczania treści lub materiałów ogólnie przyjętych jako erotyczne/pornograficzne, faszystowskich, nazistowskich i komunistycznych,
  • zawierające wulgaryzmy,
  • propagują alkohol,
  • propagują narkotyki i inne środki odurzające,
  • obrażają osoby publiczne lub zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby,
  • obrażają inne narodowości, religie, kultury, rasy ludzkie,
  • przyczyniają się do łamania praw autorskich,

Zakazy na forum i całym serwisie wziemi.pl:

 

  1. Na forum jak i na serwisie nie można wyceniać zabytków.
  2. Na forum jak i na serwisie jest zakaz Handlu zabytkami.
  3. Promocji i sprzedaży komercyjnej jakichkolwiek produktów,
  4. Używania słów niecenzuralnych i powszechnie obraźliwych,
  5. Dyskusji na tematy polityczne,
  6. Zakaz stawiania ultimatum Administratorowi pod groźbą blokady dostępu do Forum
  7. Umieszczania treści lub materiałów ogólnie przyjętych jako erotyczne/pornograficzne, faszystowskich, nazistowskich i komunistycznych,
  8. Naruszania praw innych osób lub instytucji państwowych, rządowych itd.

Za niestosowanie się do powyższego moderatorzy i administracja będą usuwać wątki i posty, nadawać ostrzeżenia a w skrajnych przypadkach banować użytkownika.


Uwagi końcowe informacje i pouczenia:

 

  1. Wymagając szacunku na forum, okaż szacunek innym jego użytkownikom.
  2. Staraj się nie pisać pod wpływem emocji, szczególnie tych negatywnych.
  3. Zanim zatwierdzisz swój post, przeczytaj go jeszcze raz, sprawdź błędy i zastanów się, czy twoja wypowiedz zawiera przekaz, który wyraża twoje poglądy i z którym chcesz być identyfikowany przez czytelników.
  4. Pamiętaj, że wbrew powszechnej opinii nie jesteś anonimową postacią w internecie!
  5. Konta nie są kasowane na żądanie. Wliczając w to treści dodane z danego konta użytkownika. Istnieje możliwość skasowania konta, ale trzeba mieć naprawdę dobry powód. 
  6. Użytkownik ma prawo odwołać się od ostrzeżenia i banu na forum. Odwołania od decyzji moderatorów należy w pierwszej kolejności kierować do nich. W przypadku braku pozytywnego rozwiązana dla obu stron, sprawę można kierować do Administratora Forum. Każde takie odwołanie musi być szczegółowo uzasadnione. Decyzja Administratora Forum jest ostateczna i nie podlega dyskusji.
  7. W razie pytań użytkownik kontaktuję się najpierw z Moderatorem danego działu, a dopiero później (w razie nieotrzymania odpowiedzi /nie jej braku/) z Administratorem. Administrator nie odpowiada na pytania, które powinny być kierowane do moderatora danego działu.


Bany i ostrzeżenia na wziemi.pl:

 

  1. Zablokowanie dostępu do serwisu odbywa się poprzez nałożenie bana na nick, ip lub i jedno i drugie.
  2. Osoba, która ma bana nie może przeglądać serwisu.
  3. O zablokowaniu dostępu dla użytkownika decyduje Administrator po ewentualnej konsultacji z Moderatorami w zamkniętym dziale, tylko dla administracji.
  4. Po otrzymaniu bana osoba ma 3 dni na logiczne wyjaśnienie sytuacji w przypadku gdy zaszło jakieś nieporozumienie. Po tym czasie ban jest ostateczny i nie podlega dyskusji ani tym bardziej negocjacji ze strony innych użytkowników.
  5.  Alternatywą bana (lżejszą wersja) jest forma nadzoru nad daną osobą, polegająca na potrzebie zatwierdzania wszystkich jej postów przez moderatora.
  6. Osoba, która zostaje wyrzucona przynależy do grupy: "Zbanowani".
  7. Zabronione jest posiadanie więcej niż jednego konta na forum. Niedozwolone jest użyczanie sprzedawanie swojego konta innym użytkownikom. "Pamiętajcie administracja i moderatorzy to tez ludzie do których można się zwrócić bezpośrednio
  8. Osoby, które posiadają konta mające to samo IP (przeglądające, piszące z jednego komputera lub korzystające z tej samej sieci wi-fi), zobowiązane są natychmiast po założeniu konta zgłosić to dowolnemu moderatorowi lub administratorowi serwisu wziemi.pl". W przeciwnym razie kary będą surowe i często będą kończyły się banami. 
  9. Wypowiadanie się w swoim podaniu grozi ostrzeżeniem gdyż jest to uważane za spam.
  10. Zakazuje się wymuszania na ludziach dania reputacji np "Powiem ci z jakiego okresu pochodzi ta moneta" " a ty w zamian dasz mi Laika". Będzie karane ostrzeżeniem, warto pamiętać 3 ostrzeżenia to ban na miesiąc. A 10 ostrzeżeń to ban dożywotni bez możliwości mediacji z moderatorem lub administratorem.
  11. Zabrania się składania podań na jakikolwiek organ forum z aktywnymi ostrzeżeniami na koncie.
  12. Rejestr nałożonych ostrzeżeń może prowadzić każdy użytkownik na swoim koncie użytkownika bez potrzeby konsultowania się z Administratorem forum.
  13. Administrator Forum ma prawo do nałożenia w indywidualnym i uzasadnionym przypadku Bana czasowego lub bezterminowego, np. za wielokrotne lub poważne naruszenie Forum.

 

Taryfikator ostrzeżeń:


Skala od 1 do 10 punktów, punkty są przyznawane po 1.

  • 1 pkt - Upomnienie.
  • 2 pkt - Trochę większe upomnienie i informacje że jeszcze jedno ostrzeżenie i ban na 1 miesiąc. 
  • 3 pkt - Ban na 1 miesiąc. 
  • 4 pkt - Kolejny ban na 1 miesiąc. 
  • 5 pkt - Ban na 2 miesiące. 
  • 6 pkt - ban na 3 miesiące. 
  • 7 pkt - ban na 6 miesięcy.
  • 8 pkt - Ban na 9 miesięcy. 
  • 9 pkt - Ban na 12 miesięcy. 
  • 10 pkt - Ban permanentny bez możliwości ubiegania się o anulowanie ostrzeżeń. 

 

Anulowanie ostrzeżeń jest możliwe po upływie 1 miesiąca od dostania ostrzeżenia. Administrator czy moderator nie anuluje całej puli ostrzeżeń, tylko odejmie od puli jedno ostrzeżenie. Mianowicie jak użytkownik dostał 3 ostrzeżenia to zostanie mu zabranie jedno ostrzeżenie czyli zostaną mu dwa ostrzeżenia. A by anulować ostrzeżenie trzeba założyć oficjalny temat na forum i wypełnić wzór. 


ADMINISTRATOR:

  1. Administrator i moderatorzy mają prawo zmienić regulamin.
  2. Administrator i moderatorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za zamieszczane posty na forum jak i za tematy i artykuły w całym serwisie.
  3. Administratorzy , Moderatorzy forum i serwisu mają prawo do korekty, zmian lub usunięcia z forum lub serwisu dowolnego postu bez podania uzasadnienia. 
  4. Administracja forum i serwisu nie ma obowiązku kasowania postów, tematów i artykułów opublikowanych na forum lub na serwisie, nawet jeżeli ich autor wyrazi takie życzenie. 
  5. Administracja i moderatorzy nie są  nieomylni, więc prosimy o wyrozumiałość w postrzeganiu ich poczynań. Gdyby jednak doszło do nadużyć to każdy użytkownik ma prawo się odwołać. 

 

Ważne

  • Wszystkie wzory, regulaminy czatu itd. są dopełnieniem regulaminu serwisu wziemi.pl, także regulamin serwisu jest dopełnieniem wzorów, regulaminów czatu itd.
  • W przypadkach, których niniejszy regulamin nie wymienia, obowiązuje zasada zdrowego rozsądku.

 

O nas.

Niniejsze Forum stanowi miejsce wymiany informacji oraz dyskusji na temat detektorystyki . Forum ma charakter innowacyjno-edukacyjne. Na stronach Forum nie są umieszczane żadne materiały (pliki) podlegające ochronie prawno-autorskiej. Administracja Forum nie ponosi żadnej odpowiedzialności za treść wypowiedzi poszczególnych użytkowników Forum, a w szczególności za wszelkie przypadki naruszenia praw osób trzecich (w tym praw autorskich).

Śledź nas na.

Najnowszy film.

 

 

×

Ważne informacje

Regulamin Warunki korzystania z serwisu Polityka prywatności Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.